نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
5457
-
الف
+

رخصتی عید فطر در کشور های مختلف چند روز است ؟

کشور‌های افغانستان، عراق، ترکیه، غنا و پاکستان با ۳ روز رخصتی در مرتبه هفتم کشور‌های اسلامی از لحاظ رخصتی عید سعید فطر قرار گرفته اند.

به گزارش آی فیلم 2، مسلمانان جهان با گذر از ماه مبارک رمضان و ورود به ماه شوال یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین اعیادشان را جشن می‌گیرند این عید که با نام عید فطر شناخته می‌شود، در همه کشور‌های مسلمان جهان مهم است و همه مسلمانان تلاش می‌کنند که در این روز علاوه بر نماز روز عید فطر، عنعنات و رسوم خاصی را برگزار کنند. 

در کنار آداب و رسوم خاص کشورهایی که عید فطر را جشن می گیرند رخصتی های عید بسیار مهم است ما در این گزارش به تعداد روزهای رخصتی عید فطر در این کشورها پرداخته ایم که رکوردار کشور عربستان است و کشور‌های افغانستان، عراق، ترکیه، غنا و پاکستان با ۳ روز رخصتی در مرتبه هفتم کشور‌های اسلامی از لحاظ رخصتی عید سعید فطر قرار گرفته اند. 

کشور «عربستان» به مناسبت فرارسیدن عید فطر ۲۳ روز رخصت است و به نوعی رکورددار تعداد روز‌های تعطیلی عید فطر محسوب می شود.

کشور «قطر» با ۱۱ روز تعطیل از نظر تعداد روز‌های تعطیل عید فطر در مقام دوم قرار گرفته است. مردم کشور قطر در روز عید فطر گرد هم می‌آیند و برای یکدیگر آرزو می‌کنند.

مردم «کویت» هفت شبانه روز را به مناسبت فرارسیدن عید فطر جشن می‌گیرند. آن‌ها به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر ۹ روز تعطیل هستند.

کشور «سوریه» همچون «امارات» و «عمان» از لحاظ تعداد روز‌های رخصت به مناسبت فرارسیدن عید فطر، با کویت هم‌طراز است.

کشور «مالزی» به مناسبت فرارسیدن عید فطر ۷ روز رخصتی است. مردم این کشور در روز عید فطر، سنت سفره‌باز را اجرا می‌کنند. سنت سفره‌باز به معنای باز بودن در خانه به روی میهمانان است و مسئولان کشور نیز از اجرای آن مستثنی نیستند.

کشور‌های «اردن» و «فلسطین» با ۶ روز رخصتی عید فطر، در رتبه پنجم کشور‌های اسلامی از لحاظ تعداد روز‌های رخصت به مناسبت فرارسیدن عید فطر قرار گرفته اند.

در رتبه ششم جدول تعداد تعطیلات عید فطر در کشور‌های اسلامی، به کشور‌های «مصر»، «بحرین»، «سودان» و «اندونزیا» می رسیم که ۵ روز را به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر رخصت کرده‌اند.

کشور «پاکستان» در سال 1398 با 4 روز رخصتی در لست رخصتی های عید یک مرتبه پیش افتاد و در مرتبه هفتم قرار گرفت.

کشور‌های «افغانستان»، «عراق»، «ترکیه» و «غنا» با ۳ روز رخصتی در مرتبه هشتم کشور‌های اسلامی از لحاظ رخصتی عید سعید فطر قرار گرفته اند. 

«ایران» نیز عید فطر را 2 روز رخصت اعلام کرده و در مرتبه نهم است و هریک از شهرهای ایران آداب خاصی را برای این عید در نظر گرفته‌اند.

 

در پیوند با این خبر بیشتر بخوانید : 

ویژه برنامه عید سعید فطر کانال تلویزیونی آی فیلم2 با حضور مهمانان افغانستانی

نگاهی به رمضان در افغانستان

عنعنات مردم افغانستان در ماه مبارک رمضان

غذاهای سنتی مخصوص ماه مبارک در افغانستان

دسترخوان رنگین عید فطر در تاجیکستان

نمایشگاه عکس «افغانستان؛ فرهنگ، زندگی و رمضان»

رمضان در تاجیکستان

آداب و رسوم مردم تاجیکستان در عید سعید فطر

ف ا

 

نظر شما
ارسال نظر